MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 17 januari 2015

Det började med manicklarna...

Förra året fick jag ett Pac-man (Puck Monster) spel av min älskling och år innan det har jag fått olika andra leksaker. Det hela började med Manicklar

Förklaringen till detta är att jag vid några tillfällen nämnt att jag faktiskt är lite ledsen över att inte ha kvar några av mina barndomsleksaker. De försvann nämligen när mamma flyttade en i raden av alla gånger och valde att bara lämna kvar innehållet i vårt förråd. 

Ofta har jag tänkt på dessa saker, vissa mer än andra och bedrövat mig över att jag inte har dem kvar av nostalgiskäl men också för att kunna visa mina barn.

Älsklingen köper tillbaks delar av min barndom...

Konstapel Kopparklint har tyckt synd om mig eftersom han i princip har kvar alla sina leksaker och jag inga, så han har gjort det till en sak att med jämna mellanrum, köpa tillbaks lite av min barndom. 

Jag blir glad av att titta på gamla leksaker och jag har förstått att det inte bara är jag som känner så. Därför skapade jag också sidan "Leksaker vi minns" på facebook. Som är tänkt att vara en riktig nostalgisida. Och jag hoppas att det kommer att vara fler som lägger upp bilder och delar med sig av sina favvoleksaker.

Gå med i gruppen...

Här kan jag definitivt säga att det var bättre förr! 

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...