MASKROSBARN AV MIN TID

torsdag 4 september 2014

Den som är gladast vinner....

Från vänster nr 1 Per-Samuel Nisser, jag själv nr 2, och nr 3 Christian Holm på Moderaternas fullmäktigelista!
...brukar en mycket klok kvinna vid namn Pia Hallström säga till mig med jämna mellanrum. 

Behövs lite peptalk så här i valtider, alla som kommer fram till valstugan är ju inte positiva som vi kandidater är direkt. Och visst är det en bra inställning och något som jag verkligen försöker sträva efter. Inte bara under valtider. Även om man måste fräsa till ibland så rinner det av en snabbt och leendet är tillbaks både inom- och utombords. Man får helt enkelt inte låta negativ energi ta överhanden! 

En annan sak som jag ofta tänker på är ett annat gott råd som jag fått av en av mina godaste vänner Daniel. Om någon kommer fram till dig och är arg eller otrevlig - föreställ dig då att personen i fråga står naken framför dig. Att han eller hon gått fram till dig helt utan kläder och hur dumt det ser ut. Då kommer du garanterat stå där med ett leende på läpparna eller åtminstone inombords.

Idag har jag träffat 2 nakna människor ;-)


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...