MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 18 juli 2014

When in Rome...

Det var en helt underbar resa till Rom. Jag och älsklingen beslutade oss i våras för att göra en vuxenresa tillsammans och eftersom vi i år firar att vi varit gifta i 10 år tänkte vi att Rom är en romantisk stad att börja firandet i. 

Alla dessa råd om att inte åka dit i juli pga. värmen och alla turister var vi båda ganska överens om att inte hålla med om. Visst var det hett men eftersom vi båda älskar värme var det bara ett plus i kanten. Och jag tyckte heller inte det var överdrivet med folk, jag tror vi totalt stod i kö till olika sevärdheter max 45 minuter och då räknar jag in Peterskyrkan och Colosseum. 

5 dagar var alldeles lagom att vara där men det hade också räckt med en weekend. Med mitt och Konstapel Kopparklints tempo hade vi avklarat alla sevärdheter på två dagar.







Totalt på denna resa promenerade vi 5,5 mil enligt vår Withings-app och vi var båda helt överens om att det bästa med resmålet var att det fanns något historisk vackert monument vart vi än vände oss - det var nära till allt. Och för de som faktiskt gillar att shoppa är jag övertygad om att detta är ett paradis.

Roligaste minnena: Jakten på Sheraton-kuddarna och att vi de facto åt oxhjärta... 

...jag anser att jag vann över älsklingen oavsett. Han kan tuta i folk att han åt mest men sättet han gjorde det på var inte fair play

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...