MASKROSBARN AV MIN TID

måndag 30 juni 2014

Viktigast i Almedalen är att inte göra bort sig....

Håller med Lena Mellin i Aftonbladet när hon skriver det om Stefan Lövens tal. Däremot håller jag inte med om att han inte gjort bort sig, för det tycker jag han gör ständigt när han inte kan ge raka svar eller visa hur de tänker finansiera sina satsningar. 

För att återgå till att inte göra bort sig i Almedalen, håller jag fullständigt med. I synnerhet om man är förtroendevald och åker dit i egenskap av sitt politiska uppdrag. Det finns inget "efter förtroendeuppdragets" här. Man är liksom politiker dygnet runt och bör vara alert och förvalta sitt uppdrag, såvida man inte är där på semester förstås.

Att festa sig igenom Almedalsveckan skulle aldrig falla mig in. Man har ju hört berättelser av andra som varit där och gjort bort sig och det är ju ju folk väldigt pigga på att dela med sig av. Hur full den och den varit och hur den borde gått och lagt sig för länge sedan etc.

Nej, det är inte snyggt att vara mer eller mindre tankad på alkohol var och varannan dag när man är på plats i Almedalen. Däremot kan man sticka ut, synas, göra sig ett namn men självklart i positiv bemärkelse. Sedan kan man självklart vara lite vågad. Jag glömmer aldrig Twitterklänningtjejen genom Crossing Boarders, som var där förra året och som många definitivt lade märke till. Hon fick uppmärksamhet av media för att hon stack ut. Det var ett smart PR-trick och hur coolt som helst att hitta på något som inte var mainstream.

Personligen funderade jag på att beställa ett gult hawaiiparasoll, klippa till det lite och sy en maskrosklänning med en snygg blomstershatt till, om jag nu skulle ha haft min bokrelease av "Maskrosflickan" i Almedalen. Då kunde jag ha hyrt en cykel med vagn och dragit runt med ett boklass under tiden som jag marknadsförde min nya bok...


Nu blev det dock inte bokrelease under Almedalsveckan, så den karamellen får jag nog suga på lite. Det ändå  sådana här lite halvtokiga idéer eller utspel som faktiskt kan nå fram i det ofantliga mediabruset så vi får väl se vad som ger frukt denna gång!

http://iogt.se/nyheter/iogt-nto-i-almedalen-2014/
http://almedalsdrinken.se/

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...