MASKROSBARN AV MIN TID

söndag 13 april 2014

Om de som gnäller och försöker påskina att de är lite bättre än alla andra

  ... är ett kapitel för sig.

Det värsta är de som gör det medan de själva sitter i det berömda glashuset. 

Inte lever som de lär. 


Jag kan inte säga att jag inte orkar bry mig om alla dessa människor som har en åsikt om vad jag själv eller tillsammans med andra gör. Det är klart man gör det ibland. 

Åtminstone när det gäller de som är ute och cyklar eller de som sitter inne med värsta dubbelmoralen. 

De avhandlar jag dock inte här på bloggen. Jag bidrar helt enkelt till att agnarna skiljs från vetet på mitt sätt. Genom att ha bra, ärliga och tydliga argument där det passar och behövs. Eller så kan man bara luta sig tillbaks och lita på det gamla bräkandet att fåren brukar skiljas från getterna till slut ändå.

Däremot de som snackar i syfte om att bara förstöra och är avundsjuka - de lägger jag inte värst mycket energi på. De kan hålla på med det medan jag faktiskt lever livet och uträttar vettiga saker.

"Varje gång man åstadkommer något skaffar man sig en fiende. Man måste bli medelmåttig för att bli populär"- Oscar Wilde (1854-1900)


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...