MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 8 mars 2014

Krafttag mot kriminella nätverk eller inte?

Diskussionerna och turerna om HA-gården fortsätter. Politiken - oavsett opposition eller majoritet, i Karlstads kommun är tydliga. Karlstad ska vara en trygg och säker kommun som tar krafttag mot kriminella nätverk. 


Vad tycker du? NWT kör omröstning på temat. 


"Jag utgår från att denna enkät ligger som en länk på diverse forum med kopplingar till HA."

***
"Jag måste erkänna att jag inte förstår attityden som verkar byggas upp mot Karlstad Kommuns kamp på kriminella gäng och att det skulle vara slöseri med skattepengar. Ett mänskligt misstag av en enskild jurist, tråkigt men sånt kan tyvärr hända och är i vilket fall betydligt mindre allvarligt för samhället än vad kriminella verksamheter kostar i skattemedel. Jag tycker att det är starkt, modigt och offensivt gjort att stå upp och våga ta ställning för ett bättre Karlstad och en attraktivare stad att leva i. Jag jobbar förvisso i en verksamhet med kommunal inblandning, men det spelar ingen roll. Det är inte kommunens politiker och tjänstemän som är the bad guys."

***

"Löjligt att dra parallellen att kommunen inte ska lägga pengar på sådant här. Det finns hur mycket andra frågor som helst som kommuninvånare krävt/önskat att kommunen ska lägga pengar på för att öka tryggheten men som inte är kommunala angelägenheter på långa vägar!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket märkligt att en så stor tidning som NWT låter sig användas som ett verktyg för HA?!

Vivian...

Vivian...