MASKROSBARN AV MIN TID

torsdag 23 januari 2014

Min dag har minst sagt varit omvälvande!


Med ett symboliskt spadtag för Karlstads nya vårdboende började min dag!


Verkligen spännande att ha fått vara med om att ta beslut om ett av Karlstads största och enligt min mening, viktigaste byggprojekt genom tiderna. Det har länge varit välbehövligt med ett nytt vårdboende med tanke på bristen av boendeplatser. 

Det är ingen hemlighet att kösituationen ser ut som den gör till våra vårdboenden. Vi har köer som varierar mellan 35-50 personer varje månad. Ca 20 får plats varje månad på något av våra vårdboenden. Några vill vänta till ett annat erbjudande kommer. Några tar tillbaks sin ansökan av olika anledningar. Visst klarar vi av kösituationen som det ser ut idag men den kan absolut bli bättre. Genom att snabbare kunna erbjuda plats. Att vi också kan utgå mer från den enskilde individens behov och önskemål med bredare utbud där livskvalitet står i fokus!

Oscarslunds vårdboende ska vara en plats där man får det stöd man behöver men som också bidrar med det där lilla extra. Min förhoppning är att alla människor som söker lägenhet hos något av våra vårdboenden i Karlstad ska känna: Nu har jag kommit hem. Här vill jag verkligen bo!


Nära till naturen, fokus på miljön och guldkant på tillvaron...

Oscarslunds vårdboende kommer att stå klart hösten 2015 genom Partnering med PEAB!

P4 Värmland
NWT

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...