MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 29 januari 2014

Är med på tv idag och i Karlstad pågår det smördebatt!

SVT har redan startat sin valbevakning #dinröst och tar tempen på oss förtroendevalda i olika frågor. Vilket är bra även om jag tycker det börjar tidigare och tidigare för varje mandatperiod som går;-) I dag var jag med på nyheterna eftersom de ställt frågor, kring hur kösituationen ser ut för de äldre runtom i länet.

Den här veckan hade jag tänkt att ta det lugnt men det blir aldrig som man tänkt det. Man kan minst sagt säga att det blåser på flera ställen. Både ute och kring vissa ämnen:) 

Här i Karlstad är debatten kring smör i full gång eftersom det endast serveras lättmargarin och lättmjölk till eleverna i Karlstads kommuns grundskolor (förutom IES Karlstad). Tycker det är bra med en konstruktiv debatt och att man engagerar sig i barnens kost ser jag bara som positivt!  


Bra och näringsrik mat är viktigt!

Givetvis kan det skilja sig åt vad som är bäst för den enskilda individen eller beroende på vilket hälsotillstånd man befinner sig. Inom mitt område i Vård- och omsorgsnämnden, framhåller jag dock valfrihet. Och att det då givetvis ska finnas ett utbud av olika maträtter, drycker och mejeriprodukter, så att man själv kan välja. 

Nya moderaterna vill lägga fokus på individen och individens behov!

Om du frågar mig personligen äter jag bara fullfeta mejeriprodukter eftersom jag tycker det både är nyttigast och godast (även om jag fortfarande är lite sur på Bregott;-)


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...