MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 7 december 2013

Mer kärlek till folket!

När jag gick över den lilla bron som går från mitt kontor på KCCC mot Sandgrund såg jag till min förtjusning att flera hänglås satts på gallret som är på brosidan. Än en gång kom jag att tänka på idén om att nischa Karlstad till kärlekens stad. Vi har alla förutsättningar att göra det och det kommer garanterat dra turister från alla håll och kanter. En relativt enkelt, snabbt och billigt sätt att sätta en kommun på kartan jämfört med andra goda idéer som dykt upp genom åren.


Det räcker inte med att vi är en Universitetsstad, vi har en flygplats, ny konferensanläggning etc. Vi måste ha något som är nytt och som sticker ut!

Vad är det som oftast får människor att flytta från en stad till en annan - bosätta sig i staden/länet efter de avslutat studierna?

Jobb är en bra gissning men jag tror också att en kanske ännu större orsak är KÄRLEKEN och eftersom Värmlänningarna är så "hemkära" så är det störst chans att det blir här de stannar om de träffar någon.

Karlstad - kärlekens stad! 

Vi måste tänka mer i kärlekens tecken - med fler aktiviteter, romantiska fik/restauranger, vackra miljöer/promenadstråk/badplatser, en romantisk båtbusslinje etc. Sedan när det väl säger klick ska det bara vara enkelt. Givetvis ska det finnas attraktiva och lättillgängliga bostäder som ligger i BARN vänliga områden så att man riktigt känner suget efter att bilda familj!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...