MASKROSBARN AV MIN TID

söndag 22 december 2013

Marléne Lund Kopparklint a.k.a århundradets täcketjuv....

Sedan jag var liten har jag gått i sömnen och är en notorisk sömnpratare. Till detta är jag nog förmodligen århundradets största täcketjuv också. I alla fall om du frågar Konstapel Kopparklint. 

Visst kan man ibland skratta åt allt detta, exempelvis när vi på morgonen märker att jag varit uppe och hängt en tvättmaskin eller plockat ur diskmaskinen (som förvisso inte varit ren.). Å andra sidan är det inte lika kul när man vaknar till och undrar vad man gör där i köket eller tvättstugan...

Ja, det kan ibland gå livat till här hemma på nätterna och jag tycker riktigt synd om Konstapel Kopparklint som hela tiden får vara på sin vakt då jag ständigt initierar diverse nattliga bravader. 

Inte konstigt att han är halvdöd ibland när vi ska upp på morgonen...

Endera har jag gått eller pratat i sömnen eller varför inte, snott hans täcke som av någon outgrundlig anledning är så mycket skönare än mitt eget?! Det är inte en natt som min stackars älskling vaknat av att han fryser och inser snabbt att jag ligger bredvid med både hans och mitt eget täcke. Eller ännu bättre, när jag kastat mitt eget på golvet och tagit hans istället...

Nåväl, att jag har denna last är ingen hemlighet. Även om det generellt är ganska jobbigt och en form av handikapp när man ska resa på på konferenser och dylikt, brukar jag kunna bjuda på händelser som varit lite halvroliga :-) Sedan vet jag inte om jag tycker att appen Sleeptalk är en fullt lika fantastisk uppfinning som min käre make tycker... 

Ibland tycker jag att det pågår någon form av mobbning här hemma och det är när dessa inspelningar sätts på högtalarläge och alla som lyssnar kiknar av skratt på grund av alla märkliga saker jag fått ur mig...



Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...