MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 16 oktober 2013

Jag intervjuades idag om vad jag egentligen tycker om partiets ledning, politiken och opinionssiffrorna!

Vid ett flertal tillfällen det senaste, har jag blivit kontaktad av tidningar/media där de bl.a. frågar mig om vad jag tycker om Kent Persson...

En gång för alla: 
Jag kan inte nog uttrycka mitt stöd för Kent. 

Det jobb som Kent gör och har gjort har varit nödvändigt för vårt parti och få hade orkat med det han gör...

Kent är en av oss. En lokalpolitiker och förnyare. Sen finns det några  som inte gillar det och tyvärr väljer de att gå till tidningarna när ingen annan vill lyssna på dem. 

"Och opinionssiffrorna då - de ser ju ganska mörka ut..."

Det var likadant förra valet. Val vinns på valdagen. Våra motståndare har i väldigt liten utsträckning lämnat besked om vad de vill göra och med vem. I en valrörelse kan inte Löfvén gömma sig bakom människors förhoppningar längre. Det är lätt att klaga på någons bilkörning från baksätet men om man inte har ett alternativ att erbjuda är inte den kritiken mycket värd. Den blir ihålig och då är det bättre att vara tyst istället.

Vi har den nerv man ska ha ett år innan ett val. Riksdagsval handlar om Sveriges framtid, och då ska det pirra lite i magen. Vi kampanjar som aldrig förr, och när människor ska välja statsminister är jag säker på att rösten faller på Reinfeldt!


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...