MASKROSBARN AV MIN TID

torsdag 4 juli 2013

Almedalens viktigaste citat!

"Mummel och tystnad är inte svaret på främlingsfientlighet. Tydlighet är svaret."
Statminister Fredrik Reinfeldt, Almedalen 2013

Mina reflektioner från Almedalen 2013 återkommer jag till. I detta inlägg vill jag hylla vår genom tidernas bästa statsminister! 

Hans tal inleddes med att ett gäng nazisterna i som gärna vill kalla sig politiskt parti, försökte skrika ut sina budskap bland publiken. Fredrik rörde inte en min utan tittade kyligt på dem och efter att den stora publiken högljutt buat ut dem inledde han med: Jag kommer till er senare. Och det gjorde han med besked när han talade om främlingsfientligheten och hatet som förts och förs in i politiken.

Humor, känsla, stabilt, trovärdigt-ett retoriskt klockrent tal!
http://politikerbloggen.tv4.se/


Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...