MASKROSBARN AV MIN TID

lördag 18 maj 2013

Allt behöver inte vara så jäkla tillrättalagt jämt...

I morse gjorde jag i ordning en härlig kopp kaffe. Satte på en skön ansiktmask. Hade fortfarande på mig konstapel Kopparklints mysiga velourmorgonrock i blandade 80-tals färger (som han hade när han var sisådär 13 år :) Såg allmänt ut som lilla my i Mumintrollen, lite mer vit i ansiktet bara. Satte på lite soft musik och stack ut huvudet på verandan och upptäckte det strålande vädret.

Tänkte att denna stund efter en onormalt hektisk vecka ska jag inte missa. Satte på mig ett par träskor. Tog min kaffekopp och gick ut och satte mig i trädgården bredvid vägen som går förbi. Inte en tanke på hur jag såg ut...

Ett tag undrade jag varför de förbigående glodde så på mig men så tänkte jag, vem bryr sig :)

Istället funderade jag på om man inte skulle gå så här till fullmäktige nästa gång. Lite wild and crazy i vår annars politisk korrkta värld :-) bara en tanke så här en helt laidback och underbar lördagsmorgon...

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...