MASKROSBARN AV MIN TID

söndag 20 januari 2013

Kusin vitamin och kärleken jag inte trodde fanns...

Det har hänt mycket sedan jag kom ut med boken och i princip bara positiva saker även om vissa varit väldigt tuffa att gå igenom. Ett oväntat samtal från det förflutna var en sådan sak. 

En annan sak som faktiskt skett är att jag kommit nära bästa kusinen. 

Vår relation har varit mycket sporadisk under våra uppväxter men när vi träffades för många år sedan efter vi båda blivit vuxna, byggdes ett förtroende upp. Utan att någon av oss kanske tänkte på det just då, byggdes ett speciellt band upp och idag har det förvandlats till något väldigt speciellt.

Det var också detta band som gjorde att jag vände mig till henne en tid efter att jag tagit ett av de tuffaste besluten i mitt liv för över 10 år sedan. Att faktiskt bryta med min älskade pappa.

Jag vet inte varför jag alltid känt ett speciellt band till henne men så har det alltid varit. När jag var liten och vi träffades vid olika släkttillställningar, kommer jag ihåg att jag tyckte så mycket om henne. Jag tyckte alltid att hon var så fin och eftersom hon är några år äldre så såg jag upp till henne. 

Våra vägar har inte korsats ofta under vår uppväxt men vi har ändå levt våra liv parallellt och mer lika än vad vi båda egentligen förstått. Vi förstod det lite när vi träffades på en fest för många år sedan men det är nog först nu den senaste tiden, som det blivit än mer tydligt. 

Nu efter jag jag kom ut med min bok och efter att farmor gick bort har vi båda knutit samman våra liv...

Jag vill också tacka henne för att hon visade mig att jag faktiskt har en farbror och faster som visst vill ha mig i sitt liv. Det mötet som hon tog mig med på, var ett stort steg för mig att ta. Det var inte helt enkelt att riva ned muren jag under många år byggt upp och faktiskt släppa in kärleken jag inte trodde fanns. 

Det blev ett av de mest betydelsefulla mötena i mitt liv...

Konstapel Kopparklint trodde dock att jag för ett ögonblick fått en knäpp, efter att jag helt lyriskt kom hem och berättade om min goa farbror :)
"Du kom hem och sprudlade så av glädje att jag blev alldeles tårögd. Sedan att du kastade dig in på nätet och köpte en bakmaskin bara för att din farbror bakade så gott bröd och själv hade en, var väl kanske lite väl impulsivt.... men det är säkert en bra sak att ha och blir du glad av att ha en sån som farbror har så gör det mig glad..."

TACK älskade bästa kusin för att du finns i mitt liv. Jag förstår nu varför jag alltid känt ett speciellt band till dig. Vi har egentligen haft samma livsöde på varsitt håll men med olika förutsättningar att faktiskt klara av att hantera det.



1 kommentar:

Malin Berglund sa...

Blir så glad för din skull!
Ps. När får man provsmaka ditt nybakade bröd?

Vivian...

Vivian...