MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 23 september 2011

Veckans mest lästa blogginlägg...topp 3

Plats nr 1 - Könsstympning - ett livslångt lidande

 (...) "När damen tog upp ett rostigt gammalt rakblad och viftade med det framför dem började hon gråta hysteriskt. Den gamla kvinnan instruerade flickans mamma att hon skulle hålla fast sin dotter med en arm och hålla för hennes mun med den andra. Därefter låste hennes mamma också fast sin dotters små ben med sina så att de spretade åt varsitt håll. Flickans kämpade mot så gott hon kunde." (...)

OBS!
Jag vill betona att innehållet i detta inlägg kan upplevas som obehagligt eftersom det berör ett skrämmande ämne. 

Plats nr 2 - Jämlikhet mellan individer: Ja! Könskamp: Nej!


"Jag brukar lite provokativt säga att jag är antifeminist...Why? 
Jag tror helt enkelt inte på att man kan bekämpa diskriminering genom att använda annan diskriminering." (...)
***
Plats nr 3- Min son bad mig blogga om detta...
Det har blivit mer och mer vanligt med att glajda bland unga här i Karlstad...
"Men om du bara drar ett djupt andetag genom munnen och ett genom näsan, en gång är det ingen fara...Jag har gjort det själv och det är lugnt! Man blir bara skön..."

Är du så stark att du (ditt barn) säger nej till en kompis som frågar dig om du vill pröva något liknande? (...)

Månadens mest lästa inlägg finner du här...
Ha en underbar helg!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...