MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 13 juli 2011

Från Warszawa-till semester på underbara Koster- till hem ljuva hem...

Det har varit hektiska 2 veckor det sista. Det var inte förrän i fredags som jag började försöka växla om till semesterläge. 
Från att ha varit i Warszawa med fullspäckat program åkte jag direkt därifrån till underbara Koster för att påbörja en välbehövlig semester.

En sak som jag inte riktigt förstår mig på med mig själv är att man varje år klagar på vädret - man borde ju liksom blivit van vid de relativt kalla svenska somrarna. Ändå finner jag mig själv sitta och huttra emellanåt, undrandes när sommaren ska komma...på riktigt:) 


Sedan kan man ju också fråga sig varför jag prompt alltid ska välja att sätta på mig tunna sommarkläder det första jag gör på morgonen för att sedan upptäcka att termometern visar 13,5 grader. Då kan man ju inte bli mer än besviken när man kommer utanför dörren och efter en kort stund märker att man är genomfrusen. 

Hm, trägen vinner? 
 
 







Njae, när det gäller den svenska sommaren, vet jag att det bara är att köpa läget. Det är ju inte direkt någon nyhet att man i princip ska behöva fira midsommar i skoteroverall för att i övrigt pinas genom det kalla vattnet när man ska ta sig ett dopp. That´s the swedish summerlife... och helt ärligt? Skulle man vilja ha det annorlunda? Nej, förmodligen inte!

Nu blir slappa av och njuta av ledighet så mycket jag bara klarar av!

...Inte titta på jobbmailen - försöka släppa kontrollen...

Ryggläge på en luftmadrass i poolen-intala sig själv att man faktiskt inte är oumbärlig:)

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...