MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 21 juni 2011

Mitt första anförande som ordförande i vård- och omsorgsnämnden kring budget...

Igår höll jag som ordförande i vård- och omsorgsnämnden ett anförande i kommunfullmäktige kring den strategiska planen och budgeten 2012-2014. Jag tänker inte trötta er med en massa text om vad jag sa. Bifogar istället en länk med hela sändningen så att de som vill får titta på det. 

Pratade med en journalist under en av pauserna som sa att det är svårt att få läsare kring kommuners budgetdiskussioner. 


"Bara man skriver ordet budget så tröttar man ut läsarna"...


Lite så är det kanske, men det är trots allt förtroendevaldas verklighet. Jag kan i alla fall säga att det var både intressant och spännande och det har det varit hela denna process. Det var ju faktiskt mitt första budgetsammanträdet som kommunfullmäktigeledamot.. 

Sedan förstår jag om det kanske inte är det mest sexiga ämnet man skriver om...


Nåväl, här kommer länken till webbsändningen från Karlstad.se om någon är intresserad. Mitt anförande kommer ganska exakt i mitten av sändningen (om du drar markören till efter strecket i mitten)....

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...