MASKROSBARN AV MIN TID

måndag 13 juni 2011

Hårt arbete och engagemang ger resultat i bloggvärlden!

Det är oerhört glädjande statistik att läsa just nu på bloggportalen.se! Min blogg ligger på 39:e plats av de mest besökta privata bloggarna  i Karlstad och närliggande orter(totalt 809 bloggar), med 268 läsare/vecka (siffrorna anger besök per IP-adress och timme senaste 7 dygnen.

Om man jämför med de som är registrerade proffsbloggare i Karlstad (NWT, VF etc.) motsvarar mina siffror en 9-10 plats på den listan, vilket också är riktigt sporrande!

Får man vara lite kaxig samtidigt som man är stolt månne...

Detta innebär också att min blogg är den mest lästa politikerbloggen i Karlstad (Värmland) av de som finns registrerade på bloggportalen.se. Detta känns verkligen jätteroligt med tanke på hur mycket arbete man faktiskt lägger ned på skrivandet. Det känns heller inte som det var länge sedan som jag blev glad över att ett fåtal personer varit inne och läst ett inlägg:)

Nu känner jag mig ännu mer taggad att fortsätta skriva och hoppas på ännu fler läsare.

Stort tack till alla er som läser min blogg - det är just ni som gör det värt att fortsätta blogga!

Senaste veckans mest lästa inlägg-topp 5:

Månadens tänkvärda ord...
30 maj 2011

 (...)"Varje gång man åstadkommer något skaffar man sig en fiende. Man måste bli medelmåttig för att bli populär.”
Det är ju också så att ju mer framgångrik man är desto fler fiender får man. Tragiskt om du frågar mig men tyvärr så är det den bistra sanningen. Kanske inte helt och hållet en regel men tyvärr mer regel än undantag. Why so?(...)

Strukturell röra inom polisen?
5 jun 2011

(...) Om man då ska se historiskt på hur polisen sett ut tidigare är detta tyvärr inget nytt. Polisen har alltid varit känd för att ha för mycket chefer och för lite ”folk” ute. Jag tycker inte att det är konstigt att det blivit än mer så efter man tillfört stora anslagsökningar de senaste åren. Det blir givetvis mer synligt när organisationen växer.(...)

Nätmobbning - ingen ovanlig företeelse
7 jun 2011

(...) Den som blir utsatt för nätmobbning har ingen fristad och man kan jämföra det med anonyma hatbrev som skickas till en person i tid och otid. Det är problematiskt att få fatt i förövarna eftersom man kan skydda sig bakom anonymiteten. Man tar sig friheter som man inte skulle komma på att göra ”öga mot öga”.(...)

Gästbloggerska: Aida Alvinius - om avundsjuka...
11 jun 2011, 1 kommentar


(...) Hon är också en av de personerna i min omgivning som jag håller på att uppmuntra till att börja blogga. Dels för att hon har vettiga och tänkvärda åsikter men också för att hon har förmågan att kommunicera ut dem på ett bra sätt. Här kommer ett klockrent inlägg - helt i min smak! (...)

Publicerad debattartikel som handlar om att vår regering...
8 jun 2011, 1 kommentar

http://www.nwt.se/asikter/debatt/article916734.ece

(...) – Jag blev våldtagen. Jag har så svårt att få grepp om den meningen, så svårt att förstå att det verkligen har hänt. En del av mig vill inte tro på det. Hur kunde det hända mig?(...)

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...