MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 17 juni 2011

En av alliansens partiledare avgår - Maud Olofsson höll presskonferens i dag

Vid lunch i dag meddelades att Centerns partiledare Maud Olofsson avgår. Enligt Expressen twittrade också Fredrick Federley (C) (så klart) om detta under dagen. Maud kallade till presskonferens i dag kl.14.15. Se hela presskonferensen här.

Avgångsryktena fanns dock redan innan valet. Beslutet var inte direkt oväntat.


"Jag har i dag skickat ett brev till valberedningen och berättat att jag inte tänker ställa upp för omval vidstämman i Åre. Och det här är ett beslut som jag själv har fattat tillsammans med min man Rolf ska jag väl säga. Redan efter valet 2010 så kände jag rätt tydligt att det var min sista valrörelse..."

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna?title=maud_olofsson_uppges_avga&videoid=1700116

Spekulationerna om vem som ska ta över som centerledare har givetvis redan startat...

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...