MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 29 juni 2011

Äntligen har jag fått svaret på varför inte vissa bilar har fungerande blinkersanvändare!

Jag är abslolut inte den gnälliga typen utan jag försöker styra upp problem som kommer i min väg på bästa sätt eller så tänker jag att ibland får man helt enkelt bara köpa läget. Inte hetsa upp sig eller lägga ned en massa negativ energi på saker och ting som man många gånger inte kan påverka.

Tänk om man alltid kunde tänka så i trafiken...

En del av min inlägg kanske inte alla tycker om. En del kanske kan uppfatta mig som gnällig i vissa... Jag vet i alla fall ett inlägg där en person tyckte det. Det var när jag skrev inlägget "Stanna i kurvanförare och filegoister" för ett par år sedan. Då fick jag nämligen höra att det kunde uppfattas som lite smått gnälligt och kanske inte skulle vara till min fördel.

Nåväl, även om man inte publicerar allt man skriver blev detta i fråga iallafall publicerat under genren "Med glimten i ögat" förstås - där jag brukar samla lite humorinlägg. Dessutom kom det också en uppföljare till detta "frustrationsinlägg". Det blev en slags 10 i topplista i Kopparklint´s trafikvärld (gnällvärld:)

Varför jag nu kommer in på detta är för att jag läste en ganska rolig insändare som delvis kanske kan förklara varför vissa personer envisas med att inte använda sina blinkers (jag själv hör givetvis till dem som aldrig glömmer det själv - not:).  Det var en av de punkterna som fanns med på min lista.


Som det ofta blir är texten i insändaren hämtad från min "Vän av ordning" -  David Batra.

Publicerat i Alingsås Tidning 12 oktober år 2004

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...