MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 20 maj 2011

Vilka sjuka gamla insändare det finns!

Ja, det är väl dags igen då...

HUMORINSLAG - pass på...

Denna gång tänkte jag faktiskt inte ta upp en märklig/arg/obegriplig/fruktansvärt rolig lapp, utan faktiskt ett par insändare som jag drog på munnen rejält när jag läste i David Batra´s bok: "Vän av ordning". I den kan man läsa MINST ett par gamla insändare där man hackar på oss kvinnor och där även polisen får sig en känga för att de inte håller ordning på oss...

Här kan man verkligen prata och kvinnoförtryckande åsikter bland annat...
*
Expressen  21 juni 1974:
Det här vill jag ändra på!
Att som kvinna bada naken upptill på offentlig plats är förargelseväckande beteende enligt ordningstadgan. Det bör det inte råda någon tvekan om.

Men vad gör polisen? Ingenting! Detta är väl ändå tjänstefel om något? Lagen måste följas
Lagkunnig, Tullinge

Aftonbladet 25 maj 1974:
Kvinnorna börjar se förfärliga ut
Vad är det med kvinnan i dagens läge? Jag tittade på ett par "Kvällsöppet" och man kunde knappast tro sina ögon. Jag tyckte kvinnorna som framträdde där såg förskräckliga ut. Både i håret och i klädseln. 

Dom såg alla ut som om de ropade: "Kom och hjälp mig". Alla utom Bibi Andersson som såg trevlig ut i sitt framträdande.

Ska kvinnan vara ute i samhället så måste hon tänka på de andra människorna också. Och därför vara vårdad och ha ett trevligt framträdande. Det tycker jag man kan begära.

Själv har jag varit ute i arbetslivet i 35 år och fick då betyget att jag iakttagit ett korrekt uppträdande.
Kvinna --74
OBS! Varning för känsliga bilder!!!

Gammal humor rostar aldrig...
http://marlenekopparklint.blogspot.com/2011/04/in-med-lite-mer-humor-som-lovat.html

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...