MASKROSBARN AV MIN TID

torsdag 16 december 2010

Väderfenometet Halo - Vilket fantastiskt ljusspel det var på himlen under gårdagen!

I går var det en helt fantastisk dag trots att det mesta krånglade. Jag tror dock att man alltid ska försöka vända allt negativt till positivt.

I går morse när jag och mijn dotter stod och väntade på bussen som aldrig kom (vilket gjorde att vi båda blev något sena) fick vi se oerhört vackra naturfenomet - Halo...

Hade inte bussen uteblivit hade vi förmodligen missat detta...

Vår busshållsplats ligger mittemellan två åkrar vilket gör att det är ganska öppet landskap mellan skogspartierna. När vi stod och väntade på bussen, med djupfrusna fötter, bestämde vi oss till slut för att vända tillbaks och gå in igen och vänta på nästa buss. På vägen in vänder vi oss om och min dotter säger till mig att jag ska titta på himlen ovanför skogspartiet.

Jag kan säga att det var det vackraste jag någonsin sett och det går knappt att beskriva med ord. Jag försökte göra det till min man som jag ringde till och berättade om det vi såg, men innan han fick bilden mms:ad förstod han inte ett skvatt vad jag pratade om:-)Som tur var tog vi en del bilder. De återger dock inte hur vackert det var i verkligheten med alla snökristaller som lade sig som ett skimmer över den starka ljuspelaren som sköt rak upp i himlen format som ett cocktailglas fyllt med rosa innehåll.

Inte nog med det första vi fick se...

När vi än en gång kommer ut för att komma med nästa buss får vi se ytterligare ett fenomen på himlen som var minst lika fascinerande. Jag kan ju säga att detta lyfte dagen...

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...