MASKROSBARN AV MIN TID

fredag 31 december 2010

Gott nytt år till er alla!

Jag har alltid blandade känslor när nyår nalkas. Det är en tid då jag summerar året som varit - ser tillbaks på året som gått.

Det är tankar som gör mig nostalgisk, glad men också lite vemodig…

Nyårslöften har aldrig varit min grej. Jag svarade dock, när jag fick frågan om jag hade något löfte, att jag ska ha mer roligt och verkligen uppskatta och ta vara på varje dag som kommer. Många gör nyår till en slags nystart. Oändliga löften lämnas i ett ivrigt försök till att förändra livet från en dag till en annan.

Löften som ofta glöms bort snabbt...

Som vanligt har alltför mycket tid har gått åt till stress och vissa dagar har det inte funnits utrymme för reflektion. Det har dock varit positiv stress för det mesta och då tänker jag främst på valrörelsen 2010 som verkligen var superkul!

Det var värt allt slit och jag skulle gärna göra om det...

Det finns många underbara, glada, mysiga, lärorika delar som jag varit en del av under året som gått. Visst har vissa bitar en del gånger varit jobbiga när man stått mitt uppe i dem. Jag brukar dock alltid försöka se det positiva i saker och ting även om det är jobbigt för stunden. Allt man går igenom drar man lärdom av - även om det varit på gott och ont blir man klokare.

Kanske man önskat att vissa saker aldrig skulle ha hänt eller svurit över svåra beslut man måste ha fattat...

Man kan välja att bli bitter av saker man går igenom i livet, men jag försöker alltid vända det negativa till positivt - det ger mig styrka och klarsynthet.


”Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap”

År 2010 har varit fyllt med underbara, roliga och lärorika saker. Det finns inte något som jag skulle ha velat vara utan. Jag vet att jag fått med mig värdefull kunskap och erfarenheter som jag kommer ha användning av i framtiden.

Jag ser på detta nya år med förväntansfulla ögon...

Nyårslöfte då? Njae, men däremot ska jag som vanligt inte ta något för givet (om man gör det blir man oftast besviken). Jag ska verkligen värdera det jag har runtomkring mig högt och se på det bra jag själv åstadkommit. Jag har underbara barn, en underbar man, goda vänner och ett nytt roligt arbete där jag träffar många intressanta människor.
Min resa år 2010 har varit helt otrolig!

År 2011 ser jag som en början på en ny spännande resa, med många underbara minnen från föregående år med i bagaget.

Ta det nu lugnt och sköt om er. Jag hoppas innerligt att ert 2011 är fyllt av uppskattning, omtanke och kärlek...

Gott Nytt År på er allihop!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...