MASKROSBARN AV MIN TID

söndag 12 september 2010

Valrörelse är hur kul som helst!

Igår var jag, ModeratAlgot och Felicia i Kil och kampanjade på torget med Kilsmoderaterna. Vi träffade många trevliga Kilsbor och jag fastnade i ett samtal med två herrar som gladeligen berättade gamla minnen om hur politiken sett ut. Det var en halvtimme fylld av kunskap och skratt kan jag säga.

Efter vi varit i Kil åkte vi direkt till Karlstad och stod utanför valstugan och fortsatte kampanja där. Jag måste säga att man träffar mycket trevliga och positiva väljare och det är så roligt att höra när man försöker ge dem material, att de säger till en att de redan röstat och att de givetvis gjort det på det enda rätta partiet!

Det är otroligt kul och det som nog är mest roligt är den sköna stämning som just nu finns bland oss moderater, vart man än kommer. Även om man är helt slut så önskar man på ett sätt att det inte ska ta slut snart. Det är detta politik handlar till stor del om. Att vara ute bland väljare och lyssna, ta med sig budskap, lära sig och ta tillvara på det man får till sig!

Vi avslutade dagen med att få i oss något i magen. Jag kan säga att det inte varit det mest nyttiga och det har blivit mycket av den varan under den här perioden:-) Får ta igen det på gymet efter allt lugnat ned sig!

Idag blir det extra kul när Alliansbussen landar här i Karlstad kl. 15.00 med försvarsministern i spetsen!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...