MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 29 september 2010

Stort tack! Jag är en del i förnyelsen...

Nu är alla personrösterna färdigräknade i samtliga val i Värmland. Jag känner mig oerhört stolt över mina placeringar!

Det är mer än jag vågade hoppas på med tanke på att det är första gången jag står på någon lista överhuvudtaget och jag bara varit politiskt aktiv i knappt 4 år...

riksdagslistan hamnade jag på samma plats som jag från början hade - nr 13. Det känns också oerhört kul eftersom det är hård konkurrens där.

Här hade jag verkligen velat göra mer med en personvalskampanj men det får bli nästa gång...

kommunfullmäktigelistan i Karlstad hamnade jag på en 7:e plats både på västra och östra, vilket innebär att jag gick upp tre placeringar från 10:e plats!

Landstingsfullmäktigelistan - centrala valkretsen hamnade jag också på 7:e plats från platsen 15. Det förvånade mest samtidigt som jag blir så glad över det!

Det kommer givetvis inte förändra något med placeringarna eftersom jag inte inte kom upp i 5 % på varken kommun- eller landstingslistan MEN det visar ändå att allt arbete och engagemang man lagt ned både före valet och under valrörelsen har gett resultat.

Det var värt alla de otaliga timmarna...

Sammanfattningsvis känner jag mig ödmjuk inför det faktum att så många väljare på samtliga listor satt ett kryss framför mitt namn.

Jag ska verkligen förvalta förtroendet och göra mitt bästa!

Jag ska ständigt utveckla min förtroendemannaroll genom att bl.a. vara ute så mycket som möjligt i verkligheten. Sträva efter att ta med mig budskapen utifrån och in. Lyssna - föra vidare. Skapa delaktighet. Utveckla det som fungerar bra till det bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort grattis Marléne! Du har alltid varit driftig och engagerad. Det behövdes väl en förnyelse bland politikerna inom moderaterna och du är ett bra alternativ. Undrar hur många som gjort en sådan resa som du gjort inom partiet? Tror inte det är så många om ens någon

Lycka till nu i fortsättningen och stå på dig!
Lotta

Vivian...

Vivian...