MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 8 september 2010

Extratimmar på dygnet köpes! Skänker samtidigt en tanke till alla valarbetare


Jag har på sistone konstaterat att jag skulle behöver mer timmar på dygnet om jag ska få tiden att räcka till:-)

Om jag ska hinna med allt med jobb, familj, träning, personvalskampanjande, hundar, hem etc. har jag räknat ut att jag behöver ungefär 32 timmar på dygnet istället för de vanliga 24 futtiga timmarna. Jag misstänker att jag nog inte är ensam om att vilja ha dessa extratimmar just nu...
  • Jobb i snitt 12 tim/dag - Har ej gått att justera hittills de senaste 4 veckorna:-)
  • Familj 5 tim - Försöker verkligen prioritera denna punkt...
  • Sömn 7 tim - Hm, i och med att jag prioriterar ovan så blir det lite si och så med sömnen...
  • Personvalskampanj 1 tim - Blir snarare 1 timme i veckan...
  • Träning 1,5 tim - Fick gå bort ganska snabbt när valarbetet startade på allvar...
  • Hundar 1 tim - Ett måste, men i övrigt är det tur att husse, lill-husse och lill-matte alltid finns till hands för dem...
  • Hemmet/laga mat 2 tim - What can you say - har en underbar familj som hjälper till
  • Äta/duscha/göra sig i ordning 2 tim - Om man gör allt i farten kan man faktiskt halvera tiden...
  • Övrigt 30 min - Allt kan hända/Allt ska göras= glömma nycklar, hämta material, köra vilse, klacken på skon går av, handla, tanka, få bensinstopp, man blir förkyld, blogga etc...

    Hur kul det än är (för det är det verkligen!) att jobba i valtider är det ändå tur att det är under en begränsad tid!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...