MASKROSBARN AV MIN TID

onsdag 4 augusti 2010

Jag och politiken

Nu börjar det dra i hop sig inför valet. Det är otroligt mycket att göra och det är spännande. Man märker att tidsutrymmet krymper mer och mer, kalendern börjar fyllas.

Jag tycker det att det är oerhört kul att få uppleva detta eftersom det är min första valkampanj som jag jobbat med. Dessutom kandiderar jag också för första gången och det gör det extra spännande.

Att driva en personvalskampanj är givetvis svårt eftersom man jobbar heltid och måste sköta det efter jobbet och på helgerna. Jag ska iallafall försöka lägga så mycket tid jag kan på det sedan får man hålla tummarna att det går hem hos väljarna!

Min slogan (som min käre make kom på) kommer vara:

Kryssa mig

så jobbar jag

för dig!

Jag kommer också ha en folder där det står lite mer utförligt om mig som person och vilka frågor jag brinner för - trygghetsfrågor.
*
En av de frågorna handlar givetvis om att brottslighet ska bekämpas. Att ingen ska behöva vara rädd. Att alla brott ska utredas, stora som små. Jag tycker också att när man anmäler ett brott, ska man bli tagen på allvar och känna att polisen bryr sig. Därför behövs det fler poliser och att hela rättsväsendet får de resurser som krävs för detta. När det gäller polisen så ser jag helst att det i framtiden blir en nationell polismyndighet så att man kan arbeta mer effektivt och inte behöva uppfinna hjulet flera gånger.
*
Jag hoppas verkligen att jag kommer få mångas förtroende i valet 2010!

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...