MASKROSBARN AV MIN TID

tisdag 20 juli 2010

Mental förberedelse för att köra igång med träningen igen...

Nu när man arbetat ett tag efter semestern (som var alldeles för kort) så är det dags att komma igång med träningen igen.

Genom att träna regelbundet försöker jag, allt som oftast:-) tänka på att göra av med fler kalorier än de jag stoppar i munnen. Tror också de är viktigt att man är ärlig mot sig själv och verkligen ser på vad det är man stoppar i sig under en dag… Under semestern har jag dock fuskat med detta och nu är det bara att bita i det sura äpplet och pallra sig iväg till gymet och köra igång igen. Frågan är bara varför det alltid måste vara så tungt i början när man haft träningsuppehåll på några veckor?

När man väl kommit i väg till gymmet och är det inga problem. Problemet är innan man ska dit – när man förhandlar med sig själv och hittar på ursäkter till att inte gå dit…

Nåväl, jag har inte helt legat på latsidan eftersom semester sällan blir semester med allt som behöver göras när man har hus. Denna semestern kan jag lätt skryta med att jag kört MINST 300 skottkärror med sand så ibland har det faktiskt känts överflödigt att åka till gymmet när armarna känts som spaghetti efter allt skyfflande...

Inga kommentarer:

Vivian...

Vivian...